Jsme malá škola se dvěma kmenovými třídami pro 1. – 5. ročník s celkovým maximálním počtem 27 žáků. Výuka probíhá ve spojených ročnících, kde často uplatňujeme moderní způsoby pedagogické práce jako např. vrstevnické učení, responzivní výuka, skupinová a kooperativní výuka, badatelská výuka, formativní hodnocení atd.
Naším cílem je vytvořit příjemné a pohodové pracovní prostředí pro všechny – žáky i učitele, kde se v duchu rodinného prostředí k sobě chováme slušně, s úctou, respektem, pochopením a v partnerské rovině.
Vycházíme z myšlenky, že každý člověk je individuální jedinec, a proto klademe prioritu na to, v jakou osobnost dítě vyroste, zda bude schopno se o sebe postarat, čím bude prospěšný pro okolí a co bude schopen přinést společnosti,
Samozřejmě věnujeme náležitou pozornost dětem se speciálními vzdělávacími potřebami, specifickými poruchami učení i chování. Spolupracujeme s pedagogickými poradnami i poradními centry, v našem pedagogickém sboru jsou speciální pedagogové a asistenti pedagoga.
Vedeme děti ke čtenářství, dbáme na čtení s porozuměním – v tom tkví kvalita celoživotního vzdělávání se i osobní duševní pohody.
Jsme si vědomi významu zdravého životního stylu – děti tráví venku v každém ročním období dlouhé přestávka a podle možností i tělesnou výchovu, prvouku, přírodovědu nebo jakýkoliv předmět – výhoda blízkosti rybníků a lesa je obrovská.
Co nabízíme navíc?
Děkujeme učitelkám z mateřské školy za vzornou práci, kterou v pohodě pěkného prostředí připravují děti na školní docházku. Snažíme se přiblížit prostředí školy a školky – na konci školního roku se mohou předškolní děti účastnit výuky, během roku nás navštěvují při výuce, podnikáme společné aktivity.